Genieten op de boerderij... - Reisverslag uit Olds, Canada van nienke pijnen - WaarBenJij.nu Genieten op de boerderij... - Reisverslag uit Olds, Canada van nienke pijnen - WaarBenJij.nu

Genieten op de boerderij...

Blijf op de hoogte en volg nienke

03 September 2016 | Canada, Olds

Hey allemaal!

Hoe is het allemaal bij jullie? Bij mij gaat alles goed hoor. De afgelopen week deed de WIFI het slecht. Mijn vorige verslag heeft de site ook niet helemaal geüpload. Vandaar nog een stukje over zondag en de rest van de week.

Zondag, een hele mooie heldere maar koude dag. Ik keek er al een tijdje naar uit, Pieterjan komt langs! Sieka (boerin) en ik hadden een mooie route uitgestippeld om te rijden met de auto. The 766 en the Cowboytrail, een mooie route om veel wild te spotten. Pieterjan heeft eerst de boerderij gezien na een lekker bakje koffie. Daarna zijn we met onze koffiekannnetjes en niet te vergeten onze wegenkaart in de auto gestapt. Wat een mooie route, een heel ander landschap en eindeloze wegen, heuvels en veel beefvee. Onderweg zijn we gestopt bij een provincialpark om een schitterende wandeling te maken. Erg mooi en gezellig. Konden weer lekker bijkletsen. Na een tijd gewandeld te hebben, zijn we weer verder gereden naar een westerndorpje. Heel leuk! De terugweg hebben we gereden over de Cowboytrail 22. Heel mooi ook, en een heleboel mooie plaatsjes om een boerderij te beginnen :)

De afgelopen dagen waren op de boerderij. Gemolken, hokjes voor de kalfjes klaar gemaakt. Want er zijn weer kalfjes geboren!! :) Ik mag ze altijd de fles geven, heel lief! Woensdagavond tijdens het melken, was het weer slecht, onweer.... De lucht was zwart, het waaide ontzettend hard en het fliste en donderde hard. Ineens viel alle stroom uit, paniek dacht ik. Maar dat zijn ze hier wel gewend, dat onweer. Hup, een deur gingen open in de schuur, trekker aan, en ja hoor. De arregraat draaide, en we konden weer verder melken. Achteraf was het een groter probleem, er was een paal kapot gegaan. s 'Nachts kwamen ze de paal repareren. De wifi in huis is vanaf toen erg slecht, aan uit aan uit...
Donderdag hebben we de dagelijkse dingen gedaan, droge koeien naar binnen gedaan die moeten kalven.In de middag zijn Freek en ik om boodschappen geweest in Town, kalverbrok, mineralen, likstenen, medicijnen en niet te vergeten bij de Tim Hortons koffie gedronken.
s 'Avonds na het melken hadden we weer een ander avontuur! Een kalf uitgebroken... Haha! Freek en ik erachteraan, maar aangezien hier de velden héél groot zijn, hadden we onze beweging weer gehad! Eindelijk hadden we haar gevangen en brachten we haar veilig terug naar de hok. Achteraf kunnen we er wel om lachen, Haha!

Vrijdag hebben Sieka en ik ons als vrijwilliger ingezet bij The Tour of Alberta. Een grote wielertour door Alberta. Je kunt het vergelijken met de Tour de France. Het was jammer genoeg slecht weer, regen en wind. Wij moesten rondlopen op het terrein en als mensen vragen hadden konden ze die aan ons vragen. Het was leuk om een keer gezien te hebben en we hadden een perfecte plaats bij de finish! s 'Avonds na het melken hebben we nog wat gedronken bij Carly en Bart. Toen we terug kwamen en op bed lagen, riep Sieka heel hard door het huis: NIENKEEEEEEEEEE, kom gauw! Het noorderlicht!! WAUW! Het was heel helder, soms een beetje vaag, maar heel mooi om te zien. En dat gewoon vanaf het trappetje bij de voordeur! Geweldig!
Vandaag hebben we gemolken en zijn we het bedrijf aan het opruimen, en raad eens waar al het afval blijft.... Een héél groot kampvuur, haha!

Nou, de kalfjes wachten... Ik ga weer aan het werk. Ik hoop dat deze week de wifi goed werkt, en ik al mijn verslagen en foto's kan uploaden!

Talk to you later op zijn Canadees gezegd!

Groetjes en een dikke kus uit het prachtige Canada!

• 04 September 2016 - 19:33

Opa Oma:

goede dag nienke

bij jou gaat alles goed zo te zien en heb je het ook naar je zin
    oma zeg alle dagen hoe zou het toch met nienke gaan
    maar koeien zijn toch heel anders dan geiten of niet
    nou nienke ik hou het kort nog veel plezier daar en geniet er van
    je vader had ons uitgenodigd om te uiteten maar dat kwam niet goed uit
    wij moeten naar de verjaardag van jac goris die word vandaag 70 jaartjes

nou nienke tot weder horen

gr

opa en oma ***