Een tripje naar het einde van de wereld! - Reisverslag uit Olds, Canada van nienke pijnen - WaarBenJij.nu Een tripje naar het einde van de wereld! - Reisverslag uit Olds, Canada van nienke pijnen - WaarBenJij.nu

Een tripje naar het einde van de wereld!

Blijf op de hoogte en volg nienke

17 Oktober 2016 | Canada, Olds

Hey iedereen!

Hoe is het met jullie? Met mij gaat alles goed, langzaam al dingentjes aan het verzamelen om mee naar huis te nemen. Gisteren zijn we een dagje naar de Badlands geweest, het einde wereld zou je denken als je er rijdt. Het is een gebied east van ons dat bestaat uit rotsen en stenen. Drumheller is een bekend dorpje wat er midden in ligt.

Zondag ochtend was het erg mistig, en we dachten owhjee!! Dat gaat hem niet worden, maar koud was het niet. Dus toch maar de stoute schoenen aan getrokken en de spulletjes gepakt. Onze broodtrommeltjes, en theekan gevuld en ja hoor, we konden gaan! Owhja en ons foto toestel, want je weet maar nooit wat we tegen komen! Haha!
We kwamen na 1x lnks, 1x rechts vanaf de farm, op een weg die eindeloos door heel Canada gaat. (van West to East) Helemaal recht, geen bochten, geen stoplichten, geen rotondes ( die kennen ze hier niet, er zijn er maar 2 in heel Alberta), alleen wat kruispunten. Als je zes uur die weg zou rijden en 2 x links gaat, ben je in Saskatoon. Een hele andere plaats in een andere provincie. Dat kunnen wij ons toch niet voorstellen hé, zolang achter elkaar, op de zelfde weg, zonder te stoppen heel Nederland door! Na ongeveer één uur rijden moesten we eigenlijk op de bestemming zijn, maar ..... dat was niet! Oei, verdwaald! Haha, gelukkig kwamen we bij een schitterend vieuwpoint! Sieka had er nog nooit van gehoord of gezien! Prachtig was het! Op die plek stond gelukkig een kaart, en zo konden we alsnog onze trip vervolgen naar Drumheller. Toen we eenmaal in Drumheller waren, zijn we naar de Hoo Doos gereden. Heel apart om te zien, bulten met een stenen hoedje! Of hele bergen met een hoedje van gras! Allemaal door de natuur zo gevormd. Heel mooi, ook door het dorpje gereden met maar liefst 11 bruggen! Ik heb het gefilmd. Haha! 11 Bruggen vlak achter elkaar, 1 weg, die leidt naar het einde van de wereld. Aan het eind van het dorp, bevindt zich een Saloon, Last Change! De naam zegt het al, als je de weg volgt, rijd je uren achter elkaar, zonder dat je maar ook iets tegen komt. Geen tanks, geen restaurant, geen winkel, geen dorp, geen farms....
Na alle bruggen vanaf de andere kant gezien te hebben, zijn we naar een grote loopbrug gereden, die ze vroeger gebruikten voor de kolenmijnen. Er waren nog oude verroesten verschijnselen te zien, zodat je ongeveer een beeld kon krijgen hoe dat ging.
In het dorpje Drumheller heb je the world biggest dino, daarin zit en trap, en zo kun je via de bek het dorp en badlands bekijken. Dat hebben we dan ook gedaan! Mooi!
Ondertussen was het al avond, en zijn we langzaam naar huis gereden. Onderweg nog wat stops gemaakt voor mooie foto's van de zonsondergang en het prachtige uitzicht! Ook hebben we nog een stop gemaakt bij het Dino Museum, daar hebben we nog een rondje gewandeld in het park door de bergen, zo konden we van dichtbij een kijkje nemen bij de lagen grond.

De mist werd trouwens steeds minder onderweg, en het werd nog een prachtige dag, zelfs met zon! Heerlijk!

Eenmaal thuis hebben we de vele foto's nog eens bekeken en heb ik mijn bed op gezocht. Vanmorgen al weer gemolken, en even tijd gemaakt voor een berichtje naar jullie. Inmiddels is het koffie pauze, Bart komt net binnen. Ik ga een kopje thee zetten en daarna weer aan het werk. Vannacht heeft het niet veel gevroren, -2. Ik hoop dat er nog een paar zonnige dagen komen, zodat de gerst kan drogen. Op het moment ligt er nog sneeuw op de swaden, dus ik ben benieuwd wanneer het gecombined kan worden.

Tot snel!!

Groetjes en een dikke knuffel vanuit Canada!

• 22 Oktober 2016 - 08:54

Mieke:

Indrukwekkend. Je zult weer moeten wennen aan Holland...De wegen..De temperatuur. .
    Hopelijk is Rick inmiddels veilig geland
    Tot dinsdag hoor
    XxxMieke