De laatste weken.... - Reisverslag uit Olds, Canada van nienke pijnen - WaarBenJij.nu De laatste weken.... - Reisverslag uit Olds, Canada van nienke pijnen - WaarBenJij.nu

De laatste weken....

Blijf op de hoogte en volg nienke

13 Oktober 2016 | Canada, Olds

Hey iedereen!

Hoe is het allemaal bij jullie? Bij mij gaat alles goed hoor! Wel heel koud buiten, vanmorgen toen we begonnen met melken was het wel -11! Brrrrrr!!!! Er liggen nog steeds wat restjes van de sneeuw, maar het is bijna verdwenen. Maar niet getreurd, morgen en volgende week houden ze weer sneeuw, maar dan veel meer.... Ik hoop heel stiekem dat het zooooooo veel gaat sneeuwen dat de vliegtuigen niet kunnen vliegen naar huis! Maar dat gebeurde niet zo snel zeiden ze hier... :( Haha!

Genoeg over het naar huis, het is nog veel te leuk hier. Even een kort berichtje van de week. De dagen vliegen voorbij, melken, kalfjes verzorgen, administratie bijwerken, hier en daar wat dingen die moeten gebeuren. Zo ook het winterklaar maken van alles, gister zijn we bezig geweest in de weide voor de young heifers (jongvee) en dry cows (droge koeien). Hier zijn de weide veel afgerasterd met hoge schuttingen. Dat is tegen de wind en kou. We hebben wat extra palen in de grond gezet ter versteviging, nu het nog boven 0graden is overdag, kom je gemakkelijk in de grond met zo'n paal. Dat hoef je in de winter niet te proberen... ;) Haha! Dat heb ik samen met Freek gedaan, misschien zijn we niet super snel, maar een gezelligheid zeker weten!

Afgelopen week zijn er weer kalfjes geboren, veel stiertjes achter elkaar, maar vandaag gelukkig een koekalfje! Happy :) Dat is beschuit met roze muisjes bij de koffie haha ;) Dinsdagavond voordat we naar bed gingen, zijn we nog even bij een kalvende koe gaan kijken. Het kalf deed er te lang over, dus hebben we even geholpen met de bevalling. Leuk om mee te maken al die koeienbevallingen. Bij de geiten is het toch wel een stukje zelfstandiger, daar gaat het gewoon floep.... en daar is het lam. ( als het goed is) Haha! Ik vind het geweldig en leuk om hier alles te ervaren hoe het gaat op een melkveebedrijf. Maar toch blijf ik geiten veel leuker vinden hoor.

Maandag was het officieel ' Thanks giving day'. Een feestdag en heel koud, dus een dagje om rustig aan te doen. Freek houd heel erg van voetbal, en elke eredivisie en andere wedstrijden worden dan ook goed aangemoedigd vanaf de bank! Hahaha! ;) Maandag speelde het Nederlands elftal. De buren zijn ook gek van voetbal, dus je raad het al... Met z'n alle de voetbal kijken! Erg gezellig!

Vrijdagochtend was het weer tijd voor de line dancing! :) Een van m'n laatste lessen alweer. Ik vind het erg leuk en grappig om mee te doen. Het is een groep van oudere mensen, die voor de gezelligheid wat dansen. Ze zijn heel aardig, en ik kan er al aardig goed mee babbelen, want wat kunnen ze kletsen zeg! Ze willen alles weten en hebben genoeg kleinzoons haha! Maar daar trap ik natuurlijk niet in. ;) Daarna kwam de veearts voor twee koeien, die waren ziek en knapten niet snel genoeg op. Bij één koe hoorde je een ruis door zijn hartslag, dat was geen goed teken. Ze krijgt nu antibiotica, maar eigenlijk kun je er niets meer aan doen. Afwachten... De andere had een lebmaag verdraaiing. We moesten de koe omrollen, zodat de lebmaag weer op de goede plaatst kwam, en zo heeft de veearts de maag vast gemaakt ter voorkoming van een volgende keer.
Toen de veearts weg was, was het time om te lunchen. KROKETTEN! Haha, Bart heeft dozen vol kroketten in de vriezer. Karly vindt de frikadellen erg lekker, dus die waren al op.

Het weer is erg koud, het sneeuwt en het is mistig.... Zondag houden ze beter weer, dan gaan we er weer op uit! Het is immers nog maar een paar dagen, en dan begint het normale leven weer. Wat zal ik het hier gaan missen zeg...

Owhja, woensdag was het heerlijk weer. Heel koud s morgens in de melkput, maar s middags konden we in ons trui buiten lopen. Het was super helder, het leek wel of de Mountains in de achtertuin lagen. Een prachtig uitzicht!

Tot snel!!

Groetjes uit het koude Canada!

• 15 Oktober 2016 - 22:11

Opa-oma:

goede dag nienke

bij jullie nu ongeveer 1 uur middag denk
    jij maakt nog eens wat mee mooi reisjes feesjes werken studeren een beer achter je kont wat wil je nog meer
    bij ons heeft het deze nacht eindelijk 12mm geregent na 6 weken droog schraal weer
    je pa heeft vandaag zijn mais af laten doen
    gij ons gaat alles zijn gangetje
    laurens heeft trouwens wedstreid wezen vissen dat was ned tegen belgie daar had hij zijn eigen voor gesillecteerd met 6 wedstrijden op 2 dagen van elk wedsrijd 3 uur en was '2 geworden en '1 van ned
    nou nienke het ga je nog goed
    we kijken er naar uit dat je weer thuis bent

gr dikke kus vanopa-oma