Weekend!! - Reisverslag uit Olds, Canada van nienke pijnen - WaarBenJij.nu Weekend!! - Reisverslag uit Olds, Canada van nienke pijnen - WaarBenJij.nu

Weekend!!

Blijf op de hoogte en volg nienke

05 Oktober 2016 | Canada, Olds

Hey iedereen!

Hoe is het allemaal met jullie? Met mij gaat alles goed hoor! Lekker druk op de boerderij bezig geweest afgelopen dagen.

Even een berichtje over afgelopen weekend! Zaterdag hebben we overdag de dagelijkse dingen gedaan, aan het einde van de middag zijn we naar een combine gaan kijken. Even shoppen :p haha! s 'Avonds had ik samen met Carly de koeien gemolken. Erg gezellig, weer helemaal bijgekletst maar natuurlijk was dat veel te kort en besloten we de mannen mee te nemen naar Billy Bob's!
Met een volle Pick Up vertrokken we naar de country bar. We hadden veel gedanst en gelachen! Veel nieuwe mensen ontmoet, en wat een Nederlanders! Dan denk je dat aan de andere kant van de wereld bent, zie je tijdens het uitgaan nog veel Nederlanders. De tijd vloog voorbij, helemaal geen idee van tijd en we waren dan ook wat later thuis dan gepland... haha :)

Zondagochtend vroeg uit de veren, want we gingen er weer op uit! Een kijkje nemen bij Pieterjan (Millet) en Jannie (dochter, Camrose) Ons broodtrommeltje gevuld en het theekantje vol thee stapten we in de auto. Owhja, en ons foto toestel niet te vergeten, want er moeten natuurlijk veel foto's worden gemaakt onderweg van deze mooie tijd! Op het moment is het eventjes herfst. Voor je het weet is de herfst hier voorbij en zijn de mooie herfstkleuren verdwenen en vervangen door sneeuw en kale bomen. We hebben dan ook een route genomen langs allemaal mooie plekken waar je een blik op de natuur hebt, die adembenemend mooi en bijzonder is. De wegen lijken oneindig, en al het verkeer dat voorbij komt zijn overstekende herten en beefvee.
Na een lange rit kwamen we bij Pieterjan aan. Tijd voor een bakje koffie en een zelfgebakken cake. Na lekker te zijn bijgekletst kregen we een leuke en leerzame rondleiding over het bedrijf van Pieterjan. Heel erg leuk :) Het is een akkerbouw bedrijf met voornamelijk pootgoed, aardappelen. We kregen dan ook alles te zien, heel leuk om te zien waar hij zich mee bezig houdt alle dagen. Het was een netjes en verzorgd bedrijf, Pieterjan heeft het gelukkig ook goed naar z'n zin. Het bedrijf bevindt zich in een mooie omgeving, heel anders als in hier. Maar daar zouden wij ook wel kunnen wonen hoor ;) Na een aantal uurtjes, gingen we weer verder met onze trip. Op naar Jannie, zij studeert in Camrose, een klein half uurtje van Pieterjan vandaan. Toen we bij Jannie aan kwamen, kregen we een rondleiding door haar studentenhuis. Daarna mochten we samen met Jannie een kijkje nemen op de University waar ze studeert. Heel leuk om te zien, en heel anders als in Nederland. Ik kreeg weer het gevoel van school.... :( Het is een University die gericht is op sport. Er zit dan ook een gigantisch sportencomplex bij. IJshockeyring, atletiekbaan, zwembad, fitnesszaal, basketbal, honkbal, voetbal.... van alles! Na een rondje door de Unversity gingen we met z'n alle uiteten. Erg gezellig! Toen we ons weer klaar hadden gemaakt voor een lange rit (2,5uur) naar huis, vertrokken we. Toen we thuis waren snel m'n bed opgezocht want maandagochtend werd het weer vroeg!

Vandaag hebben we de normale dingen gedaan op de boerderij.

De koeien wachten weer, snel even eten en dan weer melken.
Tot gauw!
Dikke kus uit het mooie Canada!

• 02 November 2016 - 20:54

Marga:

Hoi Nienke, dikke kus terug. Jee we kunnen het ons niet voorstellen hoe het daar eruit ziet. Lange wegen , die wegen hier zitten propvol.