De time is flying when you have fun! - Reisverslag uit Olds, Canada van nienke pijnen - WaarBenJij.nu De time is flying when you have fun! - Reisverslag uit Olds, Canada van nienke pijnen - WaarBenJij.nu

De time is flying when you have fun!

Blijf op de hoogte en volg nienke

10 September 2016 | Canada, Olds

Hey iedereen!

Daar ben ik weer! Even een korte update!

Op de boerderij zijn ze druk bezig met een nieuwe stal te bouwen. De 'Block Boys' zijn er erg druk mee bezig. Bart de zoon, heeft de grootste plannen! Afgelopen weken hebben ze het dak vervangen van de oude stal. De binnenwanden zijn ze nu aan het afwerken. Komende week wordt de beton gestort in de stal. Het is een Loose housing barn, een potstal. Woensdag heb ik met Bart rebar, ijzerwerk voor een betonnet ( een compleet betonnet kennen ze hier niet) opgehaald in Red Deer. Donderdag hebben we de footing in elkaar getimmerd en met de laser gelijk gemaakt. Dat was voor een voerhek buiten voor de droge koeien. Gisteren in de middag kwam het beton. In de ochtend hebben Sieka en ik weer gebakken :) Zucchini cake, carrotcake, jam en ga zo maar door.... Jullie weten niet wat je proeft als ik weer terug ben :) Haha!

Mijn dag begint s 'morgens om 5.45uur in de melkput. Het kan dan wel vroeg zijn, maar het is er dan al beregezellig! Freek met al zijn grapjes en Sieka die lekker kan kletsen! :) Daarna voeren we de kalfjes en gaan we ontbijten. Ondertussen heeft Bart de melkkoeien gevoerd en gestrooid met the strawblower. Als iedereen klaar is, gaan we met zijn alle ontbijten en koffie drinken. Over de dag verdeeld, doen we de klusjes en checken we de droge koeien en pinken in de coulee ( een mooie plek tussen de velden vol gerst. Het is een soort dal, beneden staat water wat van de velden komt als het er nat is) Erg mooi! s'avonds beginnen we weer tegen 18.00uur met melken. Rond 21.00uur zitten we weer binnen met een lekker bakje thee en kletsen we na over dag en luisteren naar jaren 40/50/60 country music, als er niets leuks op tv is. Haha!

Nou, ik ga de kalfjes de fles geven. Tot gauw!

Dikke zoen uit het mooie Canada!

• 12 September 2016 - 18:22

Ome Niels En Tante Gite:

Hoi Nienke !
    We zijn nu al benieuwd naar je bakkunsten van Heel Canada bakt ! Je schrijft het wel op alsof we er bij moeten zijn. Jammer dat dat niet zo is

• 26 September 2016 - 08:49

Marga:

Hey Nienke, wat een super leuk verslag en wat bof je met die lieve mensen! Die zullen ook jou erg gaan missen hoor, geloof me maar. Wat een super ervaring, die neem je de rest van je leven mee in je herinneringen. Veel groetjes van ons