De koffers inpakken en afscheid nemen... :( - Reisverslag uit Hoogerheide, Nederland van nienke pijnen - WaarBenJij.nu De koffers inpakken en afscheid nemen... :( - Reisverslag uit Hoogerheide, Nederland van nienke pijnen - WaarBenJij.nu

De koffers inpakken en afscheid nemen... :(

Blijf op de hoogte en volg nienke

27 Oktober 2016 | Nederland, Hoogerheide

Hey iedereen!

Hoe is het bij jullie? Bij mij gaat alles goed. De laatste week is voorbij gevlogen, de laatste dingen voor m'n verslag in orde gemaakt en de nodige dingen gedaan.

De koffer inpakken, daar keek ik heel m'n stage al tegen aan... Toch kwam het einde echt in zicht. De dag voor vertrek moest ik er echt aan geloven en ben ik hard gaan inpakken, proppen, proppen en nog eens proppen! Ik moest natuurlijk veel meer naar huis nemen dan ik had meegenomen.

Zondag was het dan echt zo ver, mijn laatste dag op de farm bij Sieka en Freek. Rond 12.00uur in de middag ging ik samen met Bart en Karly naar Pieterjan. Daar zou ik tot ons vertrek (25augustus, Ik heb nog bijgeboekt) blijven. Bart en Karly gingen zondag weer naar huis.

Na een afscheid vol mooie woorden met een lach en een traan, vertrok ik. Maar niet voorgoed, ooit kom ik nog eens terug (hoop ik!!!!!!) Na een aantal uur rijden kwamen we bij Pieterjan. Na een bakje koffie en een lunch, gingen we naar een veehouderij met 300 melkkoeien. Daar kregen we een rondleiding. Erg leuk om dat ook nog even te zien. Toen we eenmaal terug op de farm van Pieterjan waren, kregen we daar nog een rondleiding van Pieterjan.

Toen hebben we afscheid genomen van Karly en Bart, inmiddels was het al avond. Pieterjan en ik waren uitgenodigd voor een dinner bij Jake (baas van Pieterjan). Na het eten hebben we foto's gekeken van zijn farm. Erg leuk om te zien hoe het is veranderd, ten op zichten van dat ze begonnen. Het was ook erg gezellig!
Maandag was het onze echte laatste volle dag Canada. We gingen naar de West Edmonton Mall. Een super groot overdekt winkelcentrum in de big city Edmonton. Er was zelfs een hockey-, golf- en een ijshockeybaan in het centrum. En heel veel winkels.... s' Avonds gingen we uiteten in Town. Pieterjan heeft daarna een rondje gereden om van iedereen afscheid te nemen, ik ben in het huisje van Pieterjan gebleven en ben begonnen aan m'n verslag voor school.

Dinsdag hebben we alle koffers gewogen en op 500gram na, zaten onze koffers propvol! Om half zes in de avond ging onze vlucht. Jake (baas van pieterjan) heeft ons in de middag naar het vliegveld gebracht. De laatste rit in Canada. Eenmaal door de douane, konden we onze gate in één keer vinden, en gingen we het vliegtuig binnen. We zaten naast elkaar, achterin het vliegtuig. We begonnen aan onze reis terug naar huis. Na 9 uur vliegen kwamen we woensdagoctend ned. tijd 11.00 uur aan op Schiphol. Onze ouders, broertjes en zusjes stonden met smacht op ons te wachten. Na een hoop geklets en een bakje thee vertrokken we naar huis. Maar wat een verschil.... alleen al de auto... Zoooooooo klein!!!! Alles is zo dicht op elkaar. En de highway zooooo druk!! Overal auto's en kleine trucks. Na een tijdje ging het wel hoor.

Inmiddels het normale leventje weer begonnen. Wat een verschil, ik begin Canada nu al te missen. De mensen, de vrijheid, het weer, de eindeloze mooie wegen en het prachtige uitzicht! Maar hier thuis is het ook wel fijn, met alle vriendinnen en familie weer lekker bijkletsen! Ennnnn m'n geitjes! Die had ik zo gemist!

Nou, ik denk dat dit dan echt mijn allerlaatste berichtje is van mijn reis naar het prachtige Canada :( Ik raad het in ieder geval aan iedereen aan, om er eens een kijkje te nemen! Leuk, dat jullie me gevolgd hebben op deze blog. Ik hoop dat ik jullie een kleine indruk heb kunnen geven hoe het leven er in Canada voor mij uitzag. Ik heb er enorm van genoten en zal er met een grote glimlach op terug kijken.

Doei!

Groetjes vanuit het kleine en drukke Nederland!