Nog maar eventjes... - Reisverslag uit Olds, Canada van nienke pijnen - WaarBenJij.nu Nog maar eventjes... - Reisverslag uit Olds, Canada van nienke pijnen - WaarBenJij.nu

Nog maar eventjes...

Blijf op de hoogte en volg nienke

07 Oktober 2016 | Canada, Olds

Hey iedereen!

Hoe is het? Bij mij gaat alles goed hoor. De tijd vliegt voorbij, voor je het weet is er al weer een week voorbij. Het duurt dan niet lang meer en ik ben weer thuis :( Ik zou hier nog wel veel langer willen blijven, maar dat gaat niet. School... Al vind ik het ook wel weer fijn om te thuis te zijn, kunnen we weer lekker bijkletsen! Lekker thuis werken en bij de geitjes! Dat vind ik nog steeds het allerleukste, ook ben ik erg benieuwd naar de lammetjes van Flappie, al zullen die wel veel gegroeid zijn.

Even een kort berichtje van de week. Er is deze week niet veel spannends gebeurd, dus de dagelijkse en gewone dingen gedaan. Dinsdag zijn Sieka en ik weer bij de line dancing geweest. Inmiddels al wat lessen gevolgd en het gaat me steeds beter af! Elke keer leer ik weer wat meer danspassen, die komen dan ook goed van pas op zaterdag avond in Billy Bob's! Dansen als een echte cowgirl, al klinkt het beter dan dat het eruit ziet hahaha! In de melkstal dansen we er soms ook op los, ze moeten natuurlijk wel in het geheugen blijven! Haha!

Jullie zullen nu wel denken, Nienke doet alleen maar leuke dingen?! Maar we moeten ook hard werken hoor. Er worden deze week weer een aantal kalfjes geboren, en die moeten allemaal een schoon en warm hokje krijgen. Ook de kalfjes die in de sneeuw worden geboren moeten een schoon bedje krijgen. We zijn druk bezig om alles schoon te maken alvast voor de winter. Dan vriest het hier veel te hard om schoon te spuiten. Er worden inmiddels ook weer wat balen van het land gehaald en hier op de farm opgestapeld. Er wordt weer druk gewerkt in de nieuwe stal, het moet klaar zijn voordat ik vertrek, dat is het doel! Het is nu nog wachten op de (voer)hekken, isolatiemateriaal, verlichting en dan is het al een heel eind af! Het zal er om spannen of het gaat lukken, duimen jullie mee? Anders moet ik natuurlijk een ander keertje weer terug om te kijken hoe het er uitziet hé :p

Owhja, we hebben ook een bezoek gebracht aan de buurman. Die heeft een akkerbouw en Poultry farm. We mochten een kijkje nemen in de kippenschuur waar normaal zijn vleeskuikens in lopen. Die zijn nu op wintersport, dus de stal was leeg. (normaal mag je dan alleen door het raam kijken en nu er in lopen)

Hij legde alles uit hoe het allemaal werkt, erg interessant. Het komt allemaal erg nauw met water/voervoorziening, ventilatie, enz... Je kunt het wel vergelijken met de opfok van geitjes, waar je op moet letten allemaal. Alleen zijn dit er dan veel meer, hij heeft er wel 165.000!

Vanmiddag gaan Freek en ik weer shoppen, om kalvervoer, mineralen en naar de Tim Hortens voor koffie! Want dat is typisch Canadees en mogen wij natuurlijk niet overslaan. Vanmorgen was het heel koud. -5 brrrr!! Een extra trui aan tijdens het melken en de warme melkflessen zijn dan ook wel handig. Morgen geven ze 4cm sneeuw! Dat kun je je toch niet voorstellen, sneeuw!! En er moet nog gecombined worden en bij sommige nog gehakseld. Maar de Canadees maakt zich er niet zo druk om. Ze zijn dan ook nog wel eens met kerst aan het combinen als de sneeuw weer iets verdwenen is... Gek he!

Nou ik ga maar weer eens aan het werk in de kou, al is net de zon gaan schijnen, gelukkig! De kalfjes wachten!

Tot snel, zijn jullie al aan het aftellen?

Een hele dikke knuffel vanuit het koude Canada!

• 09 Oktober 2016 - 17:22

Opa-oma:

goede dag nienke

van dat aftellen was bij ons al de eerste dag na dat je weg was
    als je terug komt moet je wel de kou daar laten
    als jullie in de stal aan het dansen zijn doen dan de koeien meer melk geven
    je moet pas terug komen als de stal klaar is dan hoef je niet meer terug (grapje) dat zal je pa ma niet goed vinden denk. ik denk dat ze je wel missen
    als je terug komt ken je die kleine geitjes niet zo hard zijn die gegroeid zijn goed verzorgd door je moeder en je zus
    nou nienke tot kijk

gr

opa -oma

• 09 Oktober 2016 - 20:32

Aukje Van Dreumel (Prinsentuin College):

Hoi Nienke,

Keep up the good work!!!! See you soon in Holland, where it's nice and warm ;-). Grt