yeahhh!!! Internet, direct een verslagje! - Reisverslag uit Olds, Canada van nienke pijnen - WaarBenJij.nu yeahhh!!! Internet, direct een verslagje! - Reisverslag uit Olds, Canada van nienke pijnen - WaarBenJij.nu

yeahhh!!! Internet, direct een verslagje!

Blijf op de hoogte en volg nienke

30 September 2016 | Canada, Olds

Als stagebieder wordt ons gevraagd ook een verslagje te schrijven. Zoals in ons bedrijfsprofiel aangegeven zijn wij een familie bedrijf en doen we het bedrijf met elkaar als gezin. Dat betekend dan ook dat Nienke met alle gezinsleden samenwerkt. Dit sociale aspect en team work gaat haar prima af. Onze schoondochter Karly spreekt alleen maar Engels en onder het melken is het een gezellig (bij)praten over alle mogelijke onderwerpen. Leerzaam en leuk. Dat het veehouden hier iets anders is dan in Nederland is haar al gebleken en ze schroomt niet om te vragen waarom we dingen doen zoals we ze doen.
Momenteel zitten we in een drukke periode. Naast de melkveehouderij vraagt het landwerk in deze tijd om aandacht. Het combinen van de gerst laten we doen, maar het stro balen maken doen we zelf. Dit moet in de periode tussen het melken gebeuren. Machines moeten klaar gemaakt en afgesteld worden. Freek, Bart en Nienke kunnen dit prima aan. Inmiddels zijn er al heel wat baaltjes gebaald, verzameld (door Nienke) en opgehaald uit het veld.
De mais in ook gehakseld en ook al had Nienke haar vrije dag ze bood een helpende hand met het afdekken van de kuil. Dit is erg gewaardeerd en laat zien dat ze weet dat je op een agrarisch bedrijf niet een mentaliteit van 8 tot 5 kunt hebben. Dieren en het weer zijn onvoorspeldbaar en vragen vaak om flexibiliteit.
Naast de melkveehouderij en het landwerk zijn we bezig met het uitbreiden van onze potstal. Ook hier is Nienke inzetbaar en is menig ijzerwerk al tot een betonmat gevlochten. Ondertussen wordt er heel wat gepraat en overlegd met Bart en Karly en wordt al weer gewerkt aan het plaatsen van een frame.
Maar naast het werk op de boerderij is er ook tijd voor sociale uitstapjes. Genieten van Alberta in de ruimste zin van het woord….uitgaan, wandelen in Waterton National Park, museum bezoek, line dancing, Canadese recepten uitproberen, etc. Kortom we hopen haar een ervaring voor het leven mee te geven waar ze die dingen uithaalt die ze nodig heeft op haar journey hierna. Er zullen dingen bij zijn die niet haar “cup of tea” zijn. Duidelijk is dat vele dingen “a piece of cake” voor haar zijn en als ze op een dank je wel antwoordt: “Your welcome” weten we dat Nienke al aardig gesettled is.

• 01 Oktober 2016 - 16:49

Mieke:

Ontzettend leuk om te horen dat het zo goed klikt tussen Nienke en jullie als stage familie. Het is inderdaad een ervaring voor het leven! Ze zal nog vaak aan deze periode terugdenken. Het ontroerd me om te lezen hoe ook jullie je inzetten en haar overal bij betrekken. Een groot compliment voor je Nienke.Groetjes Mieke (moeder van Pieterjan)

• 02 Oktober 2016 - 11:20

Opa-oma Van Nienke:

goede dag

we hebben al een paar verslagen van nienke gelezen
    dat kunnen wij wel uit opmaken dat het bijzonder goed gaat bij jullie
    volgens ons klikt het goed dat ze er zo bij betrkken wordt
    nienke weet wel van aanpakken dat merken jullie wel denk
    wij hopen dat het goed blijft gaan met onze kleindochter
    we zijn er trots op dat zij deze ondernemende ervaring opdoet
    daar zal zij nog dikwijls aan terug denken( als zij nog terug komt)
    zij heeft het er goed naar er zin volgens haar verslagen

gr

opa oma

• 03 Oktober 2016 - 21:49

Ome Niels:

Ja ja, die zien we nooit meer...... terug.........Dat denk ik elke keer als ik een verslagje lees. Een heel goed teken dus. En ja, als er dan een boerderij te koop staat daar, zou ik het maar doen. Dan kunnen wij lekker op vakantie komen ;) Mooi dat het zo klikt tussen jullie. Nienke maakt het leven meestal wel gezelliger, ook bij jullie zo te zien. En de levenslessen die ze meekrijgt zijn onbetaalbaar. Een topstage, daar kunnen jullie later allemaal met genoegen aan terugdenken zoals ik het inschat. Enfin, nog een maandje buffelen en dan zit 't er ver op toch ?! Veel plezier nog en geniet er allemaal van ! Groetjes van ons

• 02 November 2016 - 21:01

Marga:

Hallo, wat leuk om dit allemaal te lezen. Ze is al terug hier in Hoogerheide en ik dacht ik lees het allemaal nog eens door. Ze heeft echt een super te gekke tijd gehad bij jullie! En ik denk zelf dat ze nog wel een keertje terug komt hoor. Zo'n ervaring in het mooie Canada , dat neemt ze haar hele leven mee