Busy Busy en nog eens Busy! - Reisverslag uit Olds, Canada van nienke pijnen - WaarBenJij.nu Busy Busy en nog eens Busy! - Reisverslag uit Olds, Canada van nienke pijnen - WaarBenJij.nu

Busy Busy en nog eens Busy!

Blijf op de hoogte en volg nienke

30 September 2016 | Canada, Olds

Hey iedereen!

Hoe is het allemaal bij jullie? Bij mij gaat alles goed! Druk, druk en nog eens druk! Eindelijk weer een gaatje tijd om jullie een berichtje te sturen! :)

Afgelopen weekend is er veel gebeurd, gecombined, gehakseld, stro geperst, geklust, van alles!
Vrijdag zijn we druk bezig geweest in de nieuwe stal en is er gecombined. Het combinen gebeurd door een boer uit de buurt. Het graan wordt opgeslagen in silo's op the yard. Het graan pletten ze, en dat voeren ze aan de koeien.

Zaterdag zijn we bezig geweest in de nieuwe stal. Samen met Carly zijn we weer en stuk verder met het rebar vlechten. Einde van de middag kwamen ze de mais hakselen. Dat kwam een boer uit de buurt doen.
Ondertussen hebben we Freek geholpen met de pers in orde te maken om het stro te persen. Daarna was het alweer melktijd en zijn Carly en ik gaan melken. Erg gezellig :)

Zondag hebben we de maiskuil afgewerkt en het zeil erover gelegd. Bart heeft het netjes afgewerkt met de kraan. Pieterjan kwam ook nog even langs. In de middag zijn we met Carly naar Town geweest om ties for rebar ennneeeee naar de Tim Hortens! ;) Toen we weer terug waren was het heerlijk weer, toen zijn we nog even met het paard gaan wandelen in de coulee waar het jongvee loopt. Het was er prachtig met al die herfstkleuren!

Maandag hebben we weer pakken geperst en van het land gehaald. In totaal moeten er ongeveer 1200 pakken geperst worden. 5 Quarters (1 quarter=64ha) Dat zijn er nog al wat hé! Het was erg warm, wel rond de 25graden! Dinsdag daarin tegen was het veel kouder, maar 16graden ongeveer en very windy!

Deze week houden ze nog droog weer, volgende week regen. Alle boeren zijn druk aan het combinen om de oogst voor de regen en sneeuw binnen te hebben. Of dat gaat lukken weet ik niet, het zijn hier super grote velden! Het enige verkeer wat op de weg rijd, heeft te maken met de agrarische sector, combines en graantrucks. Bij ons op de gravel road is het nu ook druk, wel 10 trucks komen voorbij op een dag (en de schoolbus, alle kinderen buiten town worden thuis gehaald/gebracht vanuit school)! Haha!

Gisteren heb ik op het land de balen bij elkaar gezet, zodat het laden van de wagen zo is gebeurd.

Owhja, Sieka en ik hebben ook weer wat lekkers gebakken! :) Zucchini chocolate bars and apple cake.

Nou, ik ga gauw maar weer eens aan het werk.
Tot snel!
Dikke kus uit het warme, koude, en mooie Canada!

• 01 Oktober 2016 - 16:38

Mieke:

Kei interessant Nienke, erg leuk om te lezen!

• 02 November 2016 - 21:05

Marga:

Zeker heel leuk om te lezen en zo ook wat je de hele dag zo al doet. Hard werken maar dar kan je wel!

• 02 November 2016 - 21:06

Marga: