De week... - Reisverslag uit Olds, Canada van nienke pijnen - WaarBenJij.nu De week... - Reisverslag uit Olds, Canada van nienke pijnen - WaarBenJij.nu

De week...

Blijf op de hoogte en volg nienke

16 September 2016 | Canada, Olds

Hey everyone!

How are you? I'm fine and you? Haha! Zo begint m'n dag in de melkstal, wanneer Freek en ik de koeien wakker gaan maken en Sieka de melkstal aan het klaar zetten is. Afgelopen week was het lekker weer, s 'nachts rond het vriespunt en overdag wel 20/22graden met een heerlijk zonnetje!

Afgelopen week zijn we druk bezig geweest in de nieuwe stal. Vandaag is beton gestort op de mestgang. Morgen komen ze voor de voergang, en volgende week het grootste gedeelte waar de koeien lopen. Deze week heb ik me bezig gehouden met de afwerking. Er moesten nog wat balken geschilderd worden, nog wat palen in de grond. Vanmiddag hebben we de rebar neergelegd en gevlochten (een betonnet) op de voergang.

Er waren deze week weer kalfjes geboren, vandaag waren ze groot genoeg om naar buiten te gaan. Even vaccineren, en toen mochten ze naar buiten. Ik heb ze in een lekker knus, schoon hokje gedaan. Ze krijgen nu geen melk meer uit de fles, maar via een emmer.

Vanavond heb ik samen met Carly gemolken, heel gezellig!!

Nou, morgen is het weer vroeg opstaan! Ik ga m'n bed opzoeken.
Tot snel!

Groetjes!!

  • 17 September 2016 - 20:26

    Opa-oma:

    goede dag nienke

    zo dat ik je verslagen lees heb jij het goed naar je zin of lijkt dat zo maar (grapje)
    je pa heeft het er maar druk mee met al dat gesjouw met die haspels met die hitte hier
    hij had nog niet eens tijd om zijn nieuwe aanwinst op te gaan halen bij kriezels(een groene valtra met gps)toen ben ik maar gegaan met pim.hij zit nu in de broccolie en bloemkool.
    wij gaan een weekje naar drente een beetje rust houden 19-26 sept
    nou nienke het ga je goed wij denken dagelijks aan je

    gr
    oma -opa

  • 19 September 2016 - 13:58

    Pim Pijnen:

    hoi opa,
    ik wilde zelf heel graag de valtra op halen hoor.
    het was niet omdat pa geen tijd had.
    gelukkig is er ook nog wat regen gevallen dus is het rustiger met beregenen.



    hoi nienke

    wat een leuk verslag. leuk dat je het zo naar je zin hebt. leuke foto!!!

    -xxxxxxxxxxxxxxxx- van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Olds

nienke

Actief sinds 24 Aug. 2016
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 9262

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 21 Oktober 2016

Buitenlandstage in Canada

Landen bezocht: