Rondreis en de eerste dagen op m'n stage. - Reisverslag uit Olds, Canada van nienke pijnen - WaarBenJij.nu Rondreis en de eerste dagen op m'n stage. - Reisverslag uit Olds, Canada van nienke pijnen - WaarBenJij.nu

Rondreis en de eerste dagen op m'n stage.

Door: nienke

Blijf op de hoogte en volg nienke

24 Augustus 2016 | Canada, Olds

Hello!

Het begon allemaal op 9 augustus 2016. Ons vertrek... Samen met Jessie (vriendin) en Pieterjan (mijn vriend) gingen we ons grote avontuur tegemoet. Op naar Canada! Een reis van 9 uur vliegen. In het vliegtuig zat ik naast Jessie, het was erg gezellig, na een lange reis kwamen we aan op het vliegveld in Edmonton. Eenmaal door de douane, zijn we opzoek gegaan naar onze koffers. Op het vliegveld is Jessie opgehaald door een van haar stagemedewerkers. Pieterjan en ik begonnen aan onze reis.

Met een taxi zijn we naar ons hotel gebracht, daar hebben we onze eerste nacht doorgebracht. De volgende ochtend hebben we onze huurauto opgehaald en zijn we vertrokken naar Hinton. Een plaatsje vlak voor het national Park Jasper. dat was een rit van ong 5 uur rijden. We keken ons ogen uit. In Hinton hebben we overnacht.

De volgende dag zijn we vroeg vertrokken naar Jasper, onze volgende locatie. We dachten dat de omgeving mooi was van Edmonotn naar Hinton. Maar deze route was nog veel mooier. We genoten van het uitzicht. Eind van de middag kwamen we aan bij ons appartement, we zouden daar een nacht blijven. In de avond hebben we het schitterende dorpje Jasper bezochten en hebben we gegeten in een gezellige real Canadese Pub! De volgende ochtend zijn we met een vliegtuigje over de Rockies gevlogen, wat was dat gaaf! We wisten gelijk dat het schitterend was, zoals iedereen dat vertelde. Ook zijn we met een skytram de bergen ingegaan. We zijn helemaal tot de top geklommen. Wat een adembenemend uitzicht!

In de middag zijn we weer vertrokken naar onze volgende locate. Een huisje midden in de bergen. Na ong 1,5 uur rijden kwamen we op een onverhard pad, dat moesten we wel 26km blijven volgen, dan zouden we er vanzelf komen. Het was wel even spannend, de weg reed slecht, en naast de weg was een grote afgrond... spannend!! Eindelijk kwamen we bij ons huisje, op een open plekje midden in de bergen stonden een paar bungalows. Er was geen wifi, geen stroom, geen drinkwater, geen verwarimg, geen buren.... wel een houtkachel. Die heeft Pieterjan gelijk aan gemaakt, het was erg koud. Het eten werd verzorgd door Laura, een Canadese vrouw die zelf ook op die plaats woonde. Ze had twee helpers, een Brits meisje en een meisje uit Nieuw-Zeeland. Erg gezellig!
De volgende dag zijn we gaan kanoën op een heel mooi meer daar ergens in de bergen. Na het kanoën, kwamen er toeristen die riepen dat er een beer achter ons liep! Een grote zwarte beer! Zondagochtend zijn we via the Icefield Parkway naar onze volgende bestemming gereden, Banff. Wat een geweldige route was dat. Het was een rit van ong 6 uur, met een tussenstop in Moraine Lake. Eenmaal in Banff aangekomen bij ons hotel hebben we die avond rustig aan gedaan, en hebben we een rondje gelopen door het stadje Banff. Een beautifull place met veel toeristen. In Bnff zijn we met een Gondola de bergen in gegaan. Vanuit het eindstation van de gondola zijn we naar de top gewandeld en hebben we genoten van een schitterend uitzicht. Dat was onze echte laatste dag vakantie. We hebben die dag extra veel genoten van het mooie Alberta en van elkaar.

Woensdag avond zijn we naar het stadje Canmore gereden, een plaats tussen Calgary en Banff. Donderdagochtend gingen we naar onze stage. Pieterjan heeft me afgezet :( Ik werd met een warm hart ontvangen door Freek en Sieka. Het zijn hele leuke en gezellige mensen. Ze wonen op een melkveebedrijf in Olds. Ze hebben drie kinderen, 2 meiden en een jongen. Bart (zoon) werkt mee op het bedrijf. De meiden studeren nog. Ik slaap bij hun in huis, ik heb een eigen slaap- en badkamer tot m'n beschikking.

Ik heb het erg goed naar m'n zin. Ik zit er nu een aantal dagen en het bevalt me goed. In de ochtend en avond melk ik mee. Overdag doen we de nodige klusjes, en krijg ik steeds meer een beeld van hoe het op een melkveebedrijf met koeien in Canada werkt. Maar er is natuurlijk ook tijd voor de uitstapjes. Zaterdag na het melken ben ik met Sieka naar een rodeo geweest, heel gaaf om een keer te zien. Allemaal echte cowboys, die reden op stieren, grepen kalveren bij de hoorns. Zaterdagavond ben ik met Bart en Carly (zijn vriendin) naar Billy Bob geweest, een echte countrybar. Pieterjan, Jessie en derest waren er ook! Erg gezellig om elkaar weer te spreken.

Zondag zijn we naar Alberta farm days geweest, dat zijn opendagen van bedrijven. We zijn bij een goatfarm geweest en nog 2 melkveehouders. Gisteren heeft Freek me alles uitgelegd over het insemineren van koeien, hij doet dat zelf. Maandag zijn we naar de veearts geweest, daar kregen we een rondleiding door de praktijk. Erg interessant om te zien hoe dat hier in zijn werk gaat.
De afgelopen twee dagen heeft het hier erg veel gewaaid en geregend. Op één dag viel er wel 20mm en is het erg koud. De dag ervoor liepen we nog in korte broek. Het kan hier erg wisselvallig weer zijn in Alberta. Vandaag is het rond de 18graden.

Nou, nu is mijn verhaal wel lang genoeg... Ik ga weer aan het werk!
Tot de volgende keer!

Groetjes Nienke, uit het mooie Canada!

  • 25 Augustus 2016 - 08:07

    Pim Pijnen :

    Leuk hoor

  • 25 Augustus 2016 - 16:17

    Evie Pijnen:

    Wow nien wat leuk!!! Ik ga het elke keer lezen als je er wat op zet. Ik hoop dat je nog heel veel leuke tijden daar meemaakt. En veel foto's sturen he!!
    Xxxxx eef veel plezier verder nog

  • 25 Augustus 2016 - 16:25

    Ome Niels:

    Leuk Nienke ! Zoals je het opschrijft krijgen we gewoon zin om naar Canada te komen ! Je zult er een geweldige tijd beleven ! Zoek met PJ alvast maar een boerderij daar, dan komen we zeker elk jaar naar jullie toe ;)

  • 26 Augustus 2016 - 11:15

    Julien Hendrickx :


    Hey Nienke , super gaaf !!
    Over die goatfarm wil ik alles horen hoor als je terug bent !
    Geniet er van
    Groetjes Julien Saskia Juremy en riley

  • 28 Augustus 2016 - 11:49

    Petra Laurijsse:

    Hey Nienke, wat leuk om je blog te lezen en dat jij en pieterjan het zo super leuk hebben gehad tijdens jullie rondreis. Gaat alles goed met je en met pj ook? Ik kijk ook altijd erg uit naar de verhaaltjes van Jessie , zij maakt het ook goed hoor. Ik hoop dat jullie samen ook nog iets gaan doen daar in dat mooie Canada. En dat jullie met de groep ook leuke dingen doen. Tot lezens .
    Groetjes van ons allemaal.

  • 04 September 2016 - 22:39

    Ad En Jeanne:

    Nienke,

    leuk om te lezen! Een hele ervaring hoor geniet ervan.
    De vakantie is hier voorbij morgen gaan de kindjes weer naar school.
    Doe PJ de groetten van ons allen!!

    groetjes Ad en Jeanne kidssssssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Olds

nienke

Actief sinds 24 Aug. 2016
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 9258

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 21 Oktober 2016

Buitenlandstage in Canada

Landen bezocht: